In dit artikel
-
- Een fout in een naam corrigeren of een wettelijk gewijzigde naam bijwerken
- Wil je een naamswijziging aanvragen?
- Vliegtickets overdragen naar een andere passagier
-
Een fout in een naam corrigeren of een wettelijk gewijzigde naam bijwerken
Als je een fout moet corrigeren bij een door jou opgegeven naam of als een van de namen van de passagiers sinds de boeking wettelijk is gewijzigd (bijvoorbeeld vanwege een huwelijk, echtscheiding of iets dergelijks), brengen wij geen kosten in rekening. Als jouw reisagent treden wij op als tussenpersoon en proberen we, waar mogelijk, snel namens jou contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij of het hotel. Als we van mening zijn dat het beter is dat je rechtstreeks contact opneemt met de luchtvaartmaatschappij, adviseren we je om dit te doen.
Laat het ons zo snel mogelijk weten wanneer je iets wilt wijzigen, zodat alles in orde is voordat je op reis gaat. Dit is erg belangrijk aangezien de luchtvaartmaatschappij je kan weigeren als de naam op je ticket niet overeenkomt met de naam op je identiteitsbewijs.
Houd er rekening mee dat de uiteindelijke beslissing afhangt van de luchtvaartmaatschappij of het hotel. Hoewel hotels geneigd zijn dit soort wijzigingen te accepteren, hebben sommige reisorganisaties intern beleid dat dit soort verzoeken zou kunnen blokkeren. In ieder geval zullen we er alles aan doen om contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappijen of hotels en proberen je naam te laten corrigeren.
Wil je een naamswijziging aanvragen?
Vliegtickets overdragen naar een andere passagier
Als je je ticket wilt overdragen naar een andere persoon, raden we je aan om eerst de algemene voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij of het hotel te raadplegen. De meeste luchtvaartmaatschappijen staan de overdracht van een ticket van de ene persoon naar de andere niet toe, hoewel sommige dit tegen betaling toestaan.
Als dit wel wordt toegestaan, kan het zo zijn dat er mogelijk ook een Opodo vergoeding voor deze service wordt gevraagd. Als je voor onze Standard of Premium Service pakketten hebt gekozen, brengt Opodo geen kosten in rekening. De luchtvaartmaatschappij of het hotel kan wel om een vergoeding vragen.