- Door het toevoegen van de Annuleringsverzekering voor elke reden wordt het bedrag van uw reserveringskosten, min 20% toeslag van de reserveringskosten terugbetaald als u uw reis moet annuleren, ongeacht de reden. We hebben geen rechtvaardiging of documenten nodig.
- Annuleringsverzekering voor elke reden dient alleen dan toegevoegd en betaald te worden wanneer de reis gereserveerd is. In geval van wijziging van uw reis, zal deze contractuele garantie niet op uw nieuwe reis van toepassing zijn.
- Deze contractuele garantie verloopt 24 uur voor de start van de reis, te rekenen vanaf de vertrekdatum en -tijd van de reservering
- Annuleringsverzekering voor elke reden dient door alle reizigers van een reservering gekocht te worden. Houd er rekening mee dat de Annuleringsverzekering voor elke reden niet van toepassing is op groepen van meer dan vier (4) personen.
- Annuleringsverzekering voor elke reden is alleen van toepassing op vliegreizen.
Voorwaarden voor de Annuleringsverzekering voor elke reden:
- De annulering mag maximaal 24 uur voor de geplande vertrektijd plaatsvinden. Als u later annuleert dan is deze contractuele garantie niet meer van toepassing. In het bijzonder, indien u voor uw reis niet op tijd aanwezig bent, of uw documenten zijn niet in orde, waardoor u niet aan boord kunt gaan (verkeerde naam op het ticket, verkeerde datum, geen visum, geen geldigheid paspoort, etc.) is de contractuele garantie niet van toepassing.
- Annuleren dient telefonisch uitgevoerd te worden. Mocht de annulering buiten onze openingstijden, kort voor vertrek plaatsvinden, dan annuleert u rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij en het betreffende hotel / locatie. U moet de bovenstaande voorwaarden lezen en ervoor zorgen dat u aan al deze voorwaarden voldoet alvorens te annuleren, zodat u zeker weet dat u terugbetaling ontvangt onder de Annuleringsverzekering voor elke reden.
- Maximale compensatie voor annuleringen met Annuleringsverzekering voor elke reden is 5.000 € per persoon en 45.000 € per reis. Hogere bedragen dan deze worden niet door onze contractuele garantie gedekt.
- Het gebruik van de Annuleringsverzekering voor elke reden is van toepassing op alle reizigers van de reservering.
- In geval van annulering zal aan de klant het volledige bedrag van de reserveringskosten, min 20% toeslag van de reserveringskosten terugbetaald worden. Reserveringskosten verwijzen naar de ticketkosten, bagage- en stoeltarieven betreffende de reis gereserveerd via Opodo. Wij betalen de kosten voor de Annuleringsverzekering voor elke reden niet terug, evenmin toeslagen als Opodo kosten, serviceopties of andere verzekeringsproducten.
- Op reizen met een terugvlucht (retour) kan de Annuleringsverzekering voor elke reden alleen worden toegepast 24 uur vóór vertrek van de eerste vlucht. Het is niet mogelijk om slechts een deel van de vlucht (bijvoorbeeld heenreis) te annuleren met de Annuleringsverzekering voor elke reden.
- We betalen alleen terug op de rekening, waarmee u oorspronkelijk uw ticket hebt gekocht.
- Terugbetaling wordt normaal gesproken binnen maximaal 10 dagen na de annuleringsdatum uitgevoerd.
- We dekken geen enkel bedrag waarvoor de passagiers gecompenseerd kunnen worden door een derde partij.
- Opodo behoudt zich het recht om de aankoop van de Annuleringsverzekering voor elke reden te weigeren aan klanten die van fraude verdacht worden.