Als u een reisverzekering hebt afgesloten en een claim wilt indienen, moet u contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij zodra u op de hoogte bent van een incident of probleem. De verzekeringsmaatschappij zal bevestigen of het gedekt is, zal een dossier openen en uitleggen wat u vervolgens moet doen. Dit is erg belangrijk als de claim betrekking heeft op een medisch noodgeval, omdat de verzekeringsmaatschappij specifieke instructies kan hebben, afhankelijk van de omstandigheden.
U kunt uw claim online indienen of door contact op te nemen met de verzekeraar. U vindt alle informatie in de Algemene voorwaarden in uw bevestigingsmail.
Wilt u uw claim online indienen? Klik in de verzekeringsvoorwaarden op de link naar de website van de verzekeraar, kies vervolgens 'een nieuwe claim indienen' en volg de instructies.
We raden u aan alle relevante documentatie te bewaren (boekingsbevestiging, een bewijs van uw geannuleerde vlucht, polisnummer, facturen en ontvangstbewijzen, medische verklaringen, politierapporten, enz.) voordat u uw claim indient bij de verzekeringsmaatschappij.