Als je terugbetaling van je ticket wilt aanvragen, moet je je vluchten annuleren.
Als je niet vóór vertrek annuleert en je niet verschijnt voor de vlucht, wordt dit door de luchtvaartmaatschappij beschouwd als 'No show'.
Ga naar MyTrips om de annulering van je vlucht(en) aan te vragen:
De meeste terugbetalingen kunnen door ons worden verwerkt zonder contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij, op voorwaarde dat we de tariefregels en -voorwaarden van het ticket strikt volgen.
Als voor de terugbetaling overleg met de luchtvaartmaatschappij nodig is, bijvoorbeeld in geval van stakingen, het coronavirus, wijzigingen in de dienstregeling, ziekte of overlijden, moeten we je verzoek ter goedkeuring naar de luchtvaartmaatschappij sturen.
Luchtvaartmaatschappijen doen er op dit moment gemiddeld 30 dagen over om terugbetalingen te verwerken, ondanks het feit dat zij volgens EU-verordening 261/2004/EG verplicht zijn om binnen 7 dagen geld terug te storten.
Betalingen van externe aanbieders worden door ons ontvangen en aan jou doorgegeven. Zodra we de restitutie met de relevante en geldige informatie van de luchtvaartmaatschappijen hebben ontvangen, wordt de restitutie binnen 7 dagen overgemaakt volgens dezelfde betalingsmethode die bij de oorspronkelijke boeking is gebruikt.
Je hoeft hiervoor in de tussentijd geen contact met ons op te nemen. Download onze app om de meest actuele status van je verzoek te zien!