In dit artikel
-
- Heb je een vrijwillige annulering aangevraagd?
- Heb je een verzoek tot terugbetaling ingediend vanwege een onvrijwillige onderbreking?
-
Mogelijk zie je nog niet het bedrag dat je had verwacht. Dit kan vanwege één of meerdere van onderstaande redenen zijn:
a) We sturen terugbetalingen uit zodra we ze van de luchtvaartmaatschappij of het hotel ontvangen. Het kan dus zo zijn dat je jouw terugbetaling in meerdere delen ontvangt.
b) De luchtvaartmaatschappij of het hotel heeft slechts een gedeeltelijke terugbetaling van je geannuleerde vlucht/hotelverblijf uitgegeven volgens de tariefregels of het toepasselijke beleid (in het geval van een onvrijwillige onderbreking).
c) Houd er ook rekening mee dat aanvullende diensten, kortingen en Opodo-kosten mogelijk niet restitueerbaar zijn
Heb je een vrijwillige annulering aangevraagd?
Dan krijg je het in aanmerking komende bedrag van je vlucht terugbetaald volgens de tariefregels van de luchtvaartmaatschappij met aftrek van eventuele kosten in navolging van de algemene voorwaarden van Opodo.
Heb je een verzoek tot terugbetaling ingediend vanwege een onvrijwillige onderbreking?
Dan ontvang je het in aanmerking komende bedrag van de vlucht volgens de tariefregels van de luchtvaartmaatschappij of het hotel. Vergeet niet dat Opodo geen kosten in rekening brengt voor de verwerking van dit verzoek tot terugbetaling.
Je kunt de status van je terugbetaling controleren in het gedeelte ‘Mijn reizen’.